Lunch – Avenyn 1

Fläsk med löksåsDet var första lunchbesöket för mig och min lunchdate på Avenyn 1.

Jag hade denna dag sett att de hade husmansklassikern Stekt Fläsk med löksås och Kokt Potatis.

Jag är ingen stor fan av husmanskost men ibland när andan faller på så vill man leva lite farligt och gå in på den experimentiella vägen.

Lokalen är fräsch och trevlig. Genomsnittsåldern på klientelet låg väl någonstans mellan ”jag-har-gjort-två-bypass-operationer” till ”jag-var-volentär-i-både-första-och-andra-världskriget”.

Salladsbuffén var rätt varierad, med både lollorosso, inlagd aubergin, solrosskott (med de förargliga solrosfröna på ibland) och bröd med olivtepanad. Mycket väl godkänt!

Jag irriterade mig på att jag glömt be om en extra stor portion, men blev glatt överraskad när den stora portionen kom in. Fläsket var salt och knaperstekt som så sig bör. Och måltiden blev en fest!

Dagens husman kostar 85 kronor och då ingår salladsbuffén och troligen även måltidsdryck. Då jag alltid dricker isvatten till så vet jag ej. Efter maten kan man få hämta kaffe och kakor för 15 kronor vilket är skäligt.

Smaklighet: ψ ψ ψ ψ
Hälsosamhet: ♥ ♥ ♥
Prisvärdhet: € €

OBS! Då vi tyvärr glömde föreviga lunchtillfället med vår egna utrustning så har vi klippt in en bild som kanske inte gör måltiden rättvisa. Vi ber om ursäkt för detta.

Kommentera

